ناپ کامرس برجسته ترین بستر متن باز برای فروشگاه اینترنتی با تکنولوژی ASP.NET است. ناپ کامرس راهکاری است با مجموعه وسیعی از ویژگی ها که شرایط راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را برای همه نوع کاربر فراهم می کند. پروژه ناپ کامرس از سال ۲۰۰۸ شروع شده و به صورت مرتب نسخه های جدید منتشر کرده است.
در حال حاضر ناپ کامرس یکی از امن ترین، پایدارترین و توسعه پذیرترین بسترهای تجارت الکترونیک در دنیا است. nopCommerce بیش از ۱.۸ میلیون بار دانلود شده است و بیش از ۲۷۰۰۰ فروشگاه اینترنتی فعال در دنیا از آن استفاده می کنند.
تیم ناپ کامرس تلاش های زیادی برای بهینه سازی آن جهت موتورهای جستجو انجام داده است و به شما اجازه می دهد صد در صد استانداردهای موتورهای جستجو را رعایت کنید. از آدرس های مورد پسند موتورهای جستجو تا محتوای ساختارمند در صفحات محصولات. ناپ کامرس به گونه ای طراحی شده است که مشتریان شما به راحتی محصولات مورد نظرشان را در فروشگاه اینترنتی شما پیدا می کنند.
در ناپ کامرس گنجینه ای از قابلیتها و امکانات را برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی فراهم آمده است. و تمام ابزارهای لازم از قبل پیاده سازی شده است.
یکی از قابلیتهای کلیدی ناپ کامرس معماری ماژولار آن است که اجازه می دهد شما امکانات و قابلیتهایی را به صورت دینامیک و در زمان اجرا به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. این ساختار ماژولار ایجاد و نگهداری فروشگاه اینترنتی شما را بسیار آسانتر می کند.
همانطور که از نام این قابلیت پیداست، قابلیت چند فروشگاهی امکان ایجاد چند فروشگاه اینترنتی را با یک نصب ناپ کامرس فراهم می کند. چند فروشگاهی بدین معنی است که شما چند فروشگاه اینترنتی مختلف با آدرس سایت های مختلف و احتمالا محصولات مختلف دارید ولی از طریق یک پنل مدیریتی آنها را مدیریت می کنید. از این قابلیت برای ایجاد فروشگاههای مختلف جهت برندهای مختلف، محصولات متفاوت، تجارت B2B، تجارت B2C، نمایندگان، برندهای مشترک و …. استفاده می شود. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید یک فروشگاه کوچک برای یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید.
یکی از برجسته ترین نکات چند فروشگاهی این است که همه فروشگاه یک پایگاه داده یکسان دارند. شما می توانید اطلاعات کاتالوگ محصولات را بین فروشگاهها به اشتراک بگذارید و مشتریان شما می توانند با یک نام کاربری و کلمه عبور در همه فروشگاه لاگین کنند.
قابلیت چند فروشنده ای و فروش بی واسطه در فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس امکان فروش آنلاین بدون داشتن انبار و سفارشات حمل را برای شما فراهم می کند.
زمانی که قابلیت فروش بی واسطه فعال می شود. هر محصول به فروشنده مشخصی که آنرا عرضه می کند انتساب داده می شود. زمانی که یک سفارش توسط مشتری ثبت می شود. یک ایمیل برای فروشندگانی که محصول آنها در سفارش وجود دارد ارسال می شود. این ایمیل حاوی نام محصولات، تعداد و دیگر اطلاعات لازم است. فروشنده، کالا را مستقیما برای خریدار ارسال می کند. البته خریدار وجه سفارش را به حساب شما واریز می کند و شما در پایان ماه و یا بر اساس قرارداد خود با فروشندگان با آنها تسویه حساب می کنید.
همه محصولات فروشندگان مختلف در یک کاتالوگ مشترک در وب سایت فروشگاه آنلاین شما نمایش داده می شود و مشتریان می توانند از طریق یک فروشگاه اقدام به خرید کنند حتی اگر محصولات فروشگاه توسط صدها فروشنده از سراسر دنیا تامین شود. هر فروشنده پنل مدیریتی مخصوص به خود را دارد. که از طریق آن می تواند محصولات، گزارشات فروش و جزییات سفارشات مربوط به محصولات خودش را مشاهده و مدیریت کند. فروشندگان تعاملی با یکدیگر در فروشگاه شما ندارند.
محصولات و خدمات بخش اصلی یک فروشگاه به شمار می آیند. در فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس امکانات بسیاری برای تعریف، طبقه بندی و به طور کلی مدیریت محصولات در اختیار مدیر فروشگاه قرار داده شده است.
در NopCommerce شما می توانید ویژگی های مختلفی نظیر رنگ، اندازه و… به هر تعدادی که نیاز دارید را برای محصولات خود تعریف کنید. با این قابلیت که کد محصول، قیمت، وزن، تصویر و موجودی انبار محصول را به تفکیک ویژگی های تعریف شده مدیریت کنید. مدیران فروشگاه اینترنتی می توانند گزینه متنی را به محصولات خود اضافه کنند تا خریداران در زمان خرید متنی را در آن گزینه وارد کنند. مانند نوشته دلخواه روی کالاهای تزئینی. علاوه بر این خریداران می توانند فایلهایی را در زمان خرید محصول بارگذاری کنند برای مثال تصویر مورد علاقه شان را روی تی شرت سفارشی یا طرح روی لیوان ماگ چاپ کنند.
امکان مقایسه ویژگی های محصولات باعث می شود مشتریان نیاز به حدس و گمان برای خرید یک محصول نداشته باشند و لذا با کاهش زمان خرید احتمال اضافه شدن کالاهای بیشتر به سبد خرید مشتریان افزایش می یابد.
انبارداری در فروشگاه آنلاین ناپ کامرس به مدیران فروشگاه امکان می دهد که موجودی کالاها در انبارهای فیزیکی را با موجودی کالا در فروشگاه اینترنتی مطابقت دهند. با استفاده از امکانات مدیریت موجودی در فروشگاه شما به آسانی می توانید موجودی کالاها را برای سفارشات قطعی و پیش خریدها را مدیریت کنید. چند انباری، تحویل مرحله به مرحله و مدیریت موجودی به تفکیک ویژگی های محصول نیز امکان پذیر می باشد.
در فروشگاه اینترنتی NopCommerce ابزارهای قیمت گذاری چیزی بیش از یک برچسب قیمت برای محصول هستند. مدیران فروشگاه می توانند قیمت های متفاوتی را برای گروههای مختلف مشتریان تعریف کنند. می توان قیمت اقلام گران بها یا قیمت های نوسان دار را مخفی کرد تا مشتری برای دریافت قیمت با واحد فروش تماس بگیرد. با استفاده از ناپ کامرس حتی می توانید اقدام به جمع آوری کمک های مالی کنید . شرایطی که در آن بازدیدکننده مبلغ را خودش وارد می کند.
شما می توانید محصولات قابل دانلود مانند موزیک، فیلم، کتاب الکترونیکی، نرم افزار و … را در فروشگاه اینترنتی خود ارایه کنید. ناپ کامرس از لایسنس و توافقنامه خرید پشتیبانی می کند. مدیر فروشگاه می تواند مشخص کند چه زمانی امکان دانلود برای مشتری فراهم شود. بعد از تایید پرداخت یا بعد از تایید دستی توسط مدیر فروشگاه.
بهینه سازی برای موتورهای جستجو فرآیندی است که باعث می شود سایت شما در نتایج جستجو بالاتر مشاهده شود. ابزار سئو nopCommerce امکان کسب رتبه بالا در نتایج جستجو و در نتیجه افزایش بازدید کننده برای فروشگاه شما را فراهم می کند.
برای اینکه صفحات فروشگاه آنلاین شما به شکل مناسب تری توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند. فروشگاه آنلاین امکان دسترسی کامل جهت تغییر URL و کلمات کلیدی و … را برای مدیر فروشگاه فراهم می کند. ناپ کامرس از صفحات محصول با نام مناسب موتورهای جستجو نیز پشتیبانی می کند.
به طور کلی دو نسخه عمومی از نقشه سایت وجود دارد. که فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس هر دو حالت آنرا پشتیبانی می کند. یک نسخه XML که ساختار صفحات فروشگاه را مشخص می کند و بازدید کننده نیازی به مشاهده آن ندارد و موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند. این مدل از نقشه سایت اطلاعاتی را در مورد هر صفحه از سایت، ارتباط بین صفحات و نرخ آپدیت محتوای صفحه در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. دیگری نسخه HTML نقشه سایت که برای مشاهده توسط کاربران طراحی شده است.
میکرو دیتاها مشخصاتی هستند که در فایل های HTML قرار می گیرند و توسط موتورهای جستجو استفاده می شوند. ناپ کامرس به صورت یکپارچه با کد فروشگاه میکرو دیتا را پشتیبانی می کند. این اطلاعات برای اسپایدرهای موتورهای جستجو امکان درک بهتر محتوای فروشگاه شما را فراهم می کند. و همچنین میکرودیتا امکان نمایش اطلاعات بیشتر در نتایج جستجو را فراهم می کند. مثلا در نتیجه جستجو یک کالا توسط گوگل قیمت آن کالا و امتیاز کاربران به آن کالا نیز نمایش داده می شود.
فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس امکان محلی کردن آدرس صفحات را برای شما فراهم می کند. محلی سازی URL ها شانس نمایش مناسبتر صفحات را در نتایج جستجوی محلی افزایش می دهد.
فروشگاه آنلاین breadcrumbs را پشتیبانی می کند. این قابلیت امکان نمایش جذاب تر و قابل اعتمادتر از صفحات فروشگاه شما را در موتورهای جستجو فراهم می کند. همچنین زمانی که کاربر در یک سایت بزرگ است، Breadcrumb به کاربر کمک می کند تا بداند که در کجای سایت قرار گرفته است.
ناپ کامرس با گوگل آنالیتیک یکپارچه است. ابزار رهگیری تراکنش های تجاری به صورت خودکار داده های گوگل آنالیتیک را به تراکنش های مشتریان فروشگاه آنلاین متصل می کند.
nopCommerce امکانات متنوعی برای کمپین های بازاریابی فراهم کرده است:
با استفاده از این سیستم شما می توانید به مشتریان خود به تناسب میزان مبلغ خریدشان امتیاز بدهید. مشتری می تواند در خریدهای بعدی از این امتیازات استفاده کند.
نمایش محصولات مرتبط در صفحه هر محصول یا قبل از پروسه پرداخت، یک روش عالی برای افزایش فروش است. زیرا که معمولا مشتریان تمایل دارند تجهیزات جانبی یا اقلام تکمیلی مرتبط با محصولی که خریداری می کنند را نیز تهیه نمایند.
شما می توانید یک مبلغ مشخص را به عنوان تخفیف ثبت نمایید و یا آنکه تخفیف را به صورت درصدی از مبلغ محصول مشخص کنید. به عنوان مثال ۱۰،۰۰۰ تومان تخفیف و یا ۱۵% تخفیف. همچنین شما می توانید به مشتریان خود کوپن تخفیف با بازه اعتبار مشخص و یا نامحدود ارایه کنید. مشتری می تواند در زمان پرداخت، کد کوپن را وارد کرده و از تخفیف آن بهره مند شود. تخفیف ها را می توان به محصولات مشخص و یا کل یک دسته محصول و یا به هزینه حمل و یا به کل سفارش اعمال کرد. همچنین می توان آنها را به گروه مشخصی از مشتریان اختصاص داد. در ناپ کامرس روش های متنوع دیگری نیز برای اعمال تخفیف وجود دارد. ارایه تخفیف های تعدادی، تعیین دفعات محدود تخفیف، تعیین دفعات تخفیف به ازای یک مشتری و یا برخوداری از تخفیف در صورت خرید یک کالای مشخص و یا دریافت تخفیف در صورت خرید مبلغ مشخص
ناپ کامرس به مشتریان شما امکان عضویت در خبرنامه را فراهم می کند. در این فروشگاه اینترنتی شما می توانید خبرنامه های سفارشی و کمپین های ایمیلی راه اندازی کنید. همچنین امکان یکپارچه شدن با سرویس های ایمیل مارکتینگ نظیر mailchimp نیز وجود دارد.
فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس دارای بخش اخبار، بلاگ، تالار گفتگو، نظرسنجی و صفحات اختصاصی است.
چه شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید چه فروشگاه فیزیکی، کارت های هدیه از نیازهای کسب و کار شماست. در فروشگاه آنلاین دو نوع کارت هدیه پشتیبانی می شود: کارت هدیه مجازی که از طریق ایمیل ارسال می شود و کارت هدیه فیزیکی که از طریق پست ارسال می شود.
این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که در مورد محصول نظرات خود را مطرح کنند و یا با آن امتیاز بدهند. مشتریان دیگر نیز می توانند بازخورد دیگر خریداران را مشاهده کرده و بر اساس آن در خصوص خرید یک محصول تصمیم گیری کنند. در ناپ کامرس می توان از کاربران سوال کرد که آیا مطلب و توضیحات برای آنها مفید بوده است و بر اساس نتایج آن اطلاعات سایت فروشگاهی را به روز کرد.
فروشگاه آنلاین nopCommerce به صورت کامل با سایت های مقایسه محصولات فروشگاهها مانند Google Shopping یکپارچه است.
با استفاده از قابلیت پورسانت مدیر فروشگاه اینترنتی می تواند به ازای خرید هر مشتری به یک یا چند نفر پورسانت پرداخت کند.
ناپ کامرس امکانات و تنظیمات متنوعی را برای حمل پشتیبانی می کند که تعدادی از مهمترین آنها شامل:
: nopCommerce از مکانیسم های انعطاف پذیری برای محاسبه هزینه حمل پشتیبانی می کند مثلا هزینه حمل برای خرید بالای X تومان رایگان است، هزینه حمل می تواند بر مبنای مبلغ کل سفارش یا وزن کل سفارش محاسبه شود، هزینه های اضافه حمل می تواند به تفکیک محصول تنظیم شود. امکان اعمال تخفیف روی هزینه حمل به صورت درصدی و یا مقدار ثابت وجود دارد. امکان رایگان کردن هزینه حمل برای گروه مشخصی از مشتریان. امکان محدود کردن روش های حمل به تفکیک کشور. امکان حذف هزینه حمل مثلا برای خدمات
در ناپ کامرس امکان تعیین دو آدرس یکی برای صورتحساب و یکی برای حمل به ازای هر مشتری وجود دارد. بنابراین شما مشکلی در ارسال هدایا به آدرس خود مشتری ندارید
این امکان به مشتریان اجازه می دهد قبل از شروع فرآیند پرداخت از هزینه حمل مرسوله خود مطلع شوند. برای این منظور کافی است مشتری کشور، ایالت و منطقه را وارد کند. گزینه های حمل و قیمت تخمینی آن نمایش داده می شوند.
این قابلیت به مدیر فروشگاه امکان می دهد تا محل های تحویل را مشخص کند. مشتریان می توانند به این نقاط مراجعه و بسته خود را تحویل بگیرند.
در فروشگاه ناپ کامرس امکان ارسال چند محموله به ازای یک سفارش و دریافت چند کد رهگیری وجود دارد. مشتری به راحتی می تواند از محل محموله های خود مطلع شود.
مدیر فروشگاه می تواند روش های حمل سفارشی ایجاد نماید مانند (حمل زمینی، در روز بعد، طی دو روز آینده) و یا از روش های حمل متداول مانند (پست، تیپاکس، پیک و …) استفاده نماید. مشتری می تواند بر اساس تجربه، زمان، مبلغ و هزینه بهترین گزینه حمل را انتخاب نماید.
در فروشگاه nopCommerce برای محاسبه مالیات انعطاف پذیری مناسبی در نظر گرفته شده است تا مدیر فروشگاه بتواند تنظیمات و استثنائهای فروشگاه اینترنتی خود را از طریق پنل مدیریت اعمال کند.
ناپ کامرس یک ابزار عالی برای ارایه خدمات سطح بالا برای مشتریان وب سایت فروشگاه اینترنتی شماست.
این قابلیت برای مشتریان فروشگاه آنلاین شما امکان ثبت نام و ورود با سرویس هایی چون OpenID، فیس بوک و … را ممکن می کند.
مشتریان می توانند محصولات مورد علاقه خود را برای خریدهای آتی به لیست دلخواه اضافه کنند.
با استفاده از قابلیت چند زبانه ناپ کامرس می توانید خدمات فروشگاه خود را به سراسر جهان گسترش دهید.
بر اساس این قانون که از ماه می ۲۰۱۲ اجرایی شد. همه وب سایتها باید قبل از استفاده از کوکی ها از کاربر اجازه بگیرند.
همه مشخصه های از قبل تعریف شده برای مشتری نظیر کشور، آدرس و … را می تواند فعال یا غیر فعال کرد. همچنین مدیر فروشگاه می تواند مشخصه های جدیدی را برای مشتری در صورت نیاز تعریف کند.
مدیر فروشگاه می تواند سطوح دسترسی متفاوتی را برای گروههای کاربری مختلف تعریف و اعمال کند
در ناپ کامرس تمام کارتهای اصلی اعتباری و کارتهای نقدی پذیرفته می شوند. پشتیبانی از کارت های عضو شتاب در ایران نیز در توسط شرکت پتوس به فروشگاه آنلاین ناپ کامرس اضافه شده است. پشتیبانی از روش های مختف پرداخت خصوصا در مواردی که شما قصد راه اندازی یک فروشگاه بین المللی را داشته باشید بسیار مفید هستند. از آنجا که هر کشوری روش های پرداخت خودش را دارد. در فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس شما می توانید روشهای پرداخت را به تفکیک کشور مشخص کنید. گزینه پرداخت بعد از تحویل نیز جزء روشهای پرداخت در این فروشگاه آنلاین است.
احراز هویت کاربر می تواند صرفا با کلمه عبور انجام شود و یا علاوه بر کلمه عبور ارسال پیامک تایید برای شماره همراه کاربر نیز دریافت شود. در ناپ کامرس قابلیت استرداد همه یا بخشی از پول به مشتری وجود دارد.
دو نوع پرداخت که در بیشتر فروشگاههای اینترنتی امروزی مورد استفاده قرار می گیرد توسط ناپ کامرس پشتیبانی می شود:
این روش به خریدار اجازه می دهد بدون ایجاد یک اکانت در فروشگاه آنلاین اقدام به خرید و پرداخت کند. بسیاری از مشتریان این روش را به دلیل سرعت بخشیدن به پروسه خرید ترجیح می دهند.
این تکنیک به شکل چشم گیری گام های تکمیل خرید و پرداخت را برای مشتریان کوتاه و ساده می کند. و باعث افزایش نرخ فروش می گردد.
در حین تکمیل فرآیند خرید شما می توانید گزینه های متنوعی را برای مشتریان خود فراهم کنید. به عنوان مثال کادو کردن رایگان اقلام خریداری شده و یا درج پیام مورد نظر مشتری روی محصول خریداری شده