ممنون از صبر و بردباری شما

چهار نکته از استاندارد های تولید محتوای گوگل

طراحی سایت در مشهد
طراحی سایت در مشهد
طراحی سایت در مشهد
طراحی سایت در مشهد
طراحی سایت در مشهد
طراحی سایت در مشهد
استاندارد های گوگل برای تولید محتوا
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹

چرا باید تولید محتوا کنیم؟

امروزه همه تولید محتوا میکنند از زمانی که شما برای رفتن به محل کار خود وارد تاکسی میشویید تا زمانی که میخواهید بخوابید همه تولید محتوا میکنند.

راستش را بخواهید خود من هم در جایگاه نویسنده این متن، مستاصل مانده‌ام که چطور از اهمیت و موقعیت تولید محتوا باکیفیت در سال ۲۰۲۰ بگویم.

اهمیتی که روز به روز بیشتر می‌شود. و همچنین در سال میلادی پیش روی به اولویت بسیاری از کسب و کارها و سایت‌های اینترنتی بدل می‌گردد. می‌دانید چرا؟

برای پاسخ به این جواب باید سری به آمار کسب و کار ها در زمان قبل از کرونا برویم، در زمان قبل از کرونا کسب و کار های آنلاین 30 درصد و کسب و کار های حظوری 70 درصد فعالیت جامعه را به خود گرفته بودند و مردم تمایل زیادی به داشتن وب سایت نداشتند. از این 30 درصد تقریبا 10 درصد وب سایت ها و 20 درصد اپلیکیشن های موبایلی آنلاین بودند و اکثر صاحبان کسب و کار آنلاین به تولید محتوا اهمییتی نمیدادند.

خب شاید بگویید این آمار برای گذشته است و به آینده ربطی ندارد، ولی شما باید رقیب های محتوایی خود را شناسایی کنید.

در حال حاظر این آمار برعکس شده است یعنی حدود 70 درصد کسب و کار ها آنلاین و 30 درصد به صورت حظوری فعالیت میکنند و امروزه اهمییت داشتن وب سایت از اپلیکیشن های آنلاین بیشتر از پیش شده است، گوگل به شما محتوای وب سایت ها را نشان میدهد و امروزه اکثریت مردم به تولید محتوای گوگل میپردازند.

محتوای خوب چه محتوایی است؟

اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوای خوب می بایست درباره آن تفکر کرد، این مسئله می باشد که مخاطبان یک محتوای خوب چه کسانی هستند و به طور کلی هدف از تولید محتوای خوب چیست، قصد ما از تولید محتوا چیست، با تولید محتوا در نظر داریم چه مخاطبینی را جذب کنیم، مخاطبین مورد نظر ما به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

قبل از تولید محتوا باید جامعه هدف و مخاطبان مورد نظر خود را مشخص نموده و آنها را تجزیه و تحلیل و بررسی کنیم تا متوجه شویم برای دست یافتن به آنها چه فعالیت هایی را باید صورت بدهیم.

بعد از پیدا کردن جامع هدف باید سعی کنیم محتوای دست اول تولید کنیم همانطور که اول مقاله هم گفتم امروزه ما حجم زیادی از اطلاعات و تولید محتوا را داریم (شبکه های اجتماعی، وب سایت، مردم و ...) ولی کسی که محتوای دست اول تولید میکند کاربران بیشتری نسبت به بقیه دارد و از نظر گوگل هم این محتوا ها جذاب تر هستند.

به طور خلاصه محتوایی محتوای خوب نامیده می شود که هدفمند باشد و از جای دیگری کپی نشده باشد زیرا مخاطبین شما با سایت دیگر فرق دارد و مخواطب شما قطعا محتوایی با کیفیت و دست اول میخواهد.

خب ما در ابتدا به "چرا باید تولید محتوا کنیم؟" و سپس به "محتوای خوب چه محتوایی است؟" پرداختیم اکنون نوبت به "4- نکته از استاندارد های تولید محتوای گوگل" میرسیم.

1- پیدا کردن عنوان و موضوع جذاب

بسیاری از افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان در اینترنت صرف می کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید کاربران اینترنت را به مشتری و مخاطب خود تبدیل کنید، بهتر است محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبانتان را در برگیرد. ابتدا شما باید جامع هدف خود را مشخص کنید و سپس برای آن جامع هدف موضوعی جذاب پیدا کنید. قبل از باز کردن مقاله مخاطبین شما عنوان و تصویر مقاله شما را میبینند و سپس شروع به خواندن یا رد کردن مقاله میکنند. سعی کنید در مقاله خود از موضوع های جذاب و تصاویر کاربر پسند استفاده کنید.

در ابتدای نوشتن مقاله مشخص کنید که محتوایی که قرار است تولید شود چه مشکلی از مخاطب را حل می کند. بعد از آن عنوانی را برای مقاله خود انتخاب کنید که به مخاطب این حس القا شود با خواندن مقاله راه حلی برای مشکل او پیدا خواهد شد.

تا جایی که میتوانید از تصاویر و موضوع سایت های دیگر کپی نکنید زیرا جامع هدف شما با آنها متفاوت است. هیچ وقت یک عنوان تکراری و خسته کننده برای مخاطب جذابیتی ندارد و به احتمال خیلی زیاد به راحتی از آن گذر می کند.

جهت آگاه شدن از راه های درآمدزایی از اینترنت کلیک کنید

2- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های مقاله هستند و شما قبل از تولید محتوا باید لیستی از کلمات کلیدی مقاله را آماده کرده باشید برای یافتن کلمات کلیدی خود مراحل زیر را دنبال کنید کنید:

در مورد کلمات کلیدی خود را فکر کنید

پس از درست کردن لیست کلمات کلیدی خود، نوبت آن است که ببینید بهترین گزینه‌ها چه هستند و از بین آنها کلمات کلیدی که به بهترین شکل هدف و موضوع وب سایت را بیان می‌کنند، انتخاب کنید. به این طریق که از خودتان بپرسید اگر بخواهید مقاله‌ای در این موضوع پیدا کنید چه باید جستجو کنید؟ و یا اینکه محتوای مفیدی برای کاربران دارد تا بتواند آنها را جذب وب سایت کند؟

پس از پرسش این سؤالات، بسیاری از کلمات انتخابی موجود در لیست، به دلیل عدم ارتباط مناسب با موضوع سایت حذف خواهند شد.

میزان رقابت پذیری کلمه کلیدی

برای انتخاب یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص، بهترین کار برای شروع کلمات کم رقابت است. به این دلیل که هر چقدر وب سایت‌های بیشتری وجود داشته باشند که بخواهند برای یک عبارت کلیدی خاص به صفحه اول بیایند، رقابت سنگین‌تر شده و در نتیجه تلاش بسیار بیشتری باید برای سئوی سایت انجام داد. بنابراین در ابتدا با کلمات یا عبارت‌های کلیدی کم رقابت شروع می‌کنیم و به تدریج با افزایش اعتبار وب سایت، وارد عرصه‌ی رقابت با وب سایت‌های قوی‌تر می‌شویم.

استفاده از ابزار های آنلاین

در این مرحله یکی از منابع می‌تواند استفاده از google trends باشد. پس از تهیه لیستی از کلمات کلیدی مقاله خود، باید تمام آنها را یکی یکی بررسی کنید و ببنیید در ماه هر کدام چند بار جستجو می‌شوند. به این دلیل که برخی وب سایت‌ها پس از ماه‌ها تلاش برای سئوی خود، برای کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل می‌آیند که جستجو نمی‌شوند. بنابراین میزان جستجوی کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. استفاده از این ابزار سخت نیست، هنگامی که ابزار رایگان گوگل را باز می‌کنید، با وارد کردن کلمه کلیدی خود میتوانید درصد جست و جوی آن کلمه را ببینید و همچنین امکان مقایسه 5 کلمه کلیدی به صورت همزمان وجود دارد.

3- در محتوا از تخصص خود استفاده کنید

برای اینکه در تولید محتوا رقیب های خود را کم کنید به تولید محتوای تخصصی بپردازید به عنوان مثال شما وب سایت تولید دندان های مصنوعی دارید میتوانید مقاله ای تحت عنوان "مفل سازی چیست؟" تولید کنید در مقاله های تخصصی شما رقیب های کمتری دارید و با رعایت موارد بالا شما میتوانید به راحتی در صفحات اول گوگل بیاید. پس دست به کار شوید تا قبل از اینکه رقیب شما دست به کار نشده است.

4- سرعت صفحات هات خود را بالا ببرید

زمانی که کاربران موضوعات مورد نظر خود را در موتورهای جستجو سرچ می‎کنند، بهترین سایت ها‏ در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل آنها قرار می‎گیرد. حال کاربران با توجه به عناوین سایتها، آنها را باز می‎کنند. انتظار آنها از سایت ها‏، سرعت بالای لود شدن است. در صورتی که صفحات باز شده دیر بارگذاری شوند، کاربران فوران سایت را ترک می‎کنند. از این رو سرعت سایت اهمیت زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد که براساس بررسی ها‏یی که در این زمینه انجام شده است، حداکثر طول مدت لود شدن صفحات نباید بیشتر از 4 ثانیه باشد. بنابراین برای جذب بازدیدکننده های بیشتر، زمان زیادی در اختیار سایت ها‏ وجود ندارد. در این زمینه راهکارهایی جهت افزایش سرعت لود شدن صفحات سایت وجود دارد.

تاثیر سرعت سایت بر جایگاه نتایج گوگل

میزان ماندن کابر در سایت و حتی در صفحات شما مهم است به طور میانگین اگر بازدید سایت شما 3 دقیقه باشد متوسط است و اگر بالای 6 دقیقه باشد بسیار عالی است و گوگل امتیاز خوبی به شما میدهد. برای بیشتر کردن زمان حظور کاربران در سایت شما میتوانید در مقالات خود از ویدیو استفاده کنید برای انتخاب ویدیو چند نکته را رعایت کنید :

  1. ویدیو بیشتر از 5 دقیقه نباشد زیرا کاربران شما آن را باز نمیکنند و سریع تر سایت شما بسته میشود.
  2. ویدیو جذاب باشد. در ویدیو از موشن گرافی استفاده کنید.
  3. سعی کنید ویدیو را در اوایل مقاله قرار دهید.
  4. ویدیو مناسب با موضوع مقاله باشد.

یکی دیگه از نکاتی که باعث ماندن کاربر در سایت شما میشود این است که در کد نویسی خود از انیمیشن ها استفاده کنید. انیمیشن ها باعث میشود جذابیت برای کابران شما ایجاد شود و بیشتر در سایت شما بمانند.

نتیجه گیری:

شما باید ابتدا جامع هدف خود را مشخص کنید و سپس عنوان جذاب برای مقاله خود انتخاب کنید و شروع به تولید محتوا کنید سعی کنید محتوا جذاب و کاربر پسند تولید کنید و که حداقل یک مشکل از محاطب خود حل کنید. و از کپی کردن مقاله از دیگران بپرهزید.

امیدوارم این مقاله بدردشما خورده باشد. ممنون از صبر و بردباری شما.

روزانه با سایت های مختلفی در اینترنت روبرو خواهیم شد و بخش جالب آن این است که همیشه تعداد آن ها در حال افزایش است . سوال اساسی که برای همه ما پیش می آید این است که چرا سایت باید داشته باشیم؟

در این مقاله سعی شده به این سوال اساسی پاسخ داده بشه .

خب اصلا درمورد چی داریم صحبت میکنیم؟

اهمیت داشتن وب سایت برای شرکت ها چیست؟

یک وب سایت مجموعه‌ای از صفحات به هم پیوسته است که از طریق یک آدرس قابل دسترسی هستند؛ صفحاتی که شامل متن، تصویر، قالب‌های مختلف و … می‌شوند.

سایت ها با توجه به کاربرد و طراحی آن ها انواع مختلفی دارند مانند سایت فروشگاهی،سایت شخصی ، سایت سازمانی و ... .

وب سایت چیست؟ اهمیت وب سایت برای شرکت

مزایای راه اندازی وب سایت و چرا طراحی سایت مهم است؟

سایت دارای مزایای مختلفی است که در این جا میخواهیم چند مورد از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

1- استفاده همگانی از وب سایت

امروزه همه افراد به اینترنت دسترسی دارند و کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که با سایت و اینترنت آشنا نباشد حتی در حد شنیدن.به همین خاطر شما با داشتن یک وب سایت میتوانید خود یا کسب و کارتان را به صورت همگانی معرفی کنید .

از طرفی نیاز نیست شخصی شما را از نزدیک دیده باشد یا جلوی مغازه شما رد شده باشد تا شما را بشناسد. به راحتی میتوانید خود را به افرادی که شهر های دیگر یا کشور های دیگر هست خود را معرفی کنید .

داشتن اعتبار بیشتر

2- داشتن اعتبار بیشتر با وب سایت

داشتن سایت نشانه ای برای معتبر بودن و با پشتوانه بودن یک کسب و کار است.همچنین شما با داشتن سایت شخصی میتوانید خود را شخصیت مهمی جلوه دهید و روی بزرگ کردن و جلوه دادن به شخصیت خود کار کنید.

مجوز هایی وجود دارد که میتوانید وب سایت خود را برای کاربر قابل اعتماد تر کنید ، مجوز هایی مانند نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) , شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال ( شامد) وزارت ارشاد , اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و ... . این مجوز ها برای سایت های فروشگاهی ، شرکتی و شخصی میتوان گرفت.

3- اجرا کردن یکی از مهمترین روش های بازاریابی

جلب مشتری و بازاریابی یک محصول یا خدمت خاص ، دغدغه مهم هر فروشنده یا تولید کننده است و خب برای آن روش های مختلفی هم هست که سایت هم یکی از روش های بازاریابی است.

سوال اینجاست که چرا سایت از مهمترین روش های بازاریابی است؟

سایت به دلیل همگانی بودن و دسترسی ساده و از سمتی تغییر آسان و از همه مهم تر ارزان قیمت بودن ، توجه بسیاری از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمت را به خود جلب کرده است . به دلیل استقبال از این روش بازاریابی ، بیشتر مردم وقتی قصد خرید یک محصول را داشته باشند ، اولین اقدام آن ها جست و جو درباره آن محصول در اینترنت است . حال اگر اولین پیشنهاد گوگل به آن ها سایت شما باشد ، چه اتفاقی می افته؟ قطعا فروش خوبی خواهید داشت و افراد به شما راحت تر اعتماد خواهند کرد.

تنبلی در خرید

4- تنبلی در خرید (Laziness in shopping)

به طور کلی طبع انسان ها این است که هرچیزی را با کمترین سختی و کمترین زمان به دست آورد و اینترنت هم به همین خاطر اختراع شد.

سایت ها اطلاعات و محتوایی که قبل از وجود آن باید ساعت ها برای آن وقت و انرژی صرف می شد را با زدن چند دکمه به آسانی و قابل اطمینان به انسان ها ارائه میدهد. به طور مثال : اگر شما به دنبال تحقیق درباره خواص گلابی هستید . قبل از وجود اینترنت و سایت ها باید از خونه خارج می شدین ، به اولین کتاب فروشی یا کتابخانه میرفتید و به جست و جوی کتابی درباره خواص میوه ها میگشتید ، بعد پیدا کردن آن مدتی هم صرف پیدا کردن بخشی که مربوط به خواص گلابی را پیدا میکردید و شروع به مطالعه میکردید.بعد از آن در مسیر به سمت خونه به میوه فروشی میرفتید و چندکیلو گلابی می خریدید. حال با وجود اینترنت و سایت ها ، "خواص گلابی" را اینترنت جست و جو می کنید و در اولین لینک خواص آن را مشاهده میکنید و دوباره در گوگل "خرید گلابی" را جست وجو می کنید و از اولین سایت فروش میوه گلابی می خرید. یک ساعت بعد در حالی که روی مبل در حال استراحت هستید ،گلابی گاز میزنید.

این مثال همه چیز را درباره راحت کردن خرید را به ما نشان داد. با کمک وب سایت ها به هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی خواهد شد.

ثبت اطلاعات مشتریان

5- ثبت اطلاعات مشتریان در وب سایت

ارتباط مستمر با مشتریان باعث حفظ آن ها و خرید های مجدد و همچنین معرفی شما به دیگر افراد توسط آن ها می شود.

در فروش و ارائه خدمات به مشتریان دریافت اطلاعات آن ها کاری سخت است چرا که مشتری که وقت و انرژی صرف کرده تا به صورت حضوری به مغازه یا دفتر شما مراجعه کند ، وقت و حوصله دادن اطلاعات خود به شما را ندارد ، و عملا نمی توان آن ها را مجبور به این کار کرد چون بلاشک بازخورد خوبی ندارد. ولی هنگام خرید آن ها از سایت ، مشتریان مجبور اند که اطلاعات خود را وارد کنند و از سمتی هم هیچ گاه اطلاعات آن ها از دست نمی رود .

با طراحی سایت به راحتی میتوانید ارتباط مستمر خود را به صورت پیامک یا ایمیلی که هنگام ثبت نام و خرید در سایت وارد کردن ، با آن ها داشته باشید.

نشان دادن محصولات متنوع

6- پیدا کردن مشتری های جدید

حفظ مشتریان سابق بخشی از فعالیت یک کسب و کار است و بخش دیگر آن جلب نظر و معرفی خود به افراد و تبدیل آن ها به مشتریان جدید است.

برای پیدا کردن مشتری بدون داشتن سایت ، شما باید هزینه های زیادی را انجام بدهید.هزینه هایی مانند چاپ و پخش تراکت،بنر های تبلیغاتی،تبلیغ از طریق روزنامه،رادیو و تلویزیون،تبلیغ از طریق بیلبورد های شهری و... .

ولی با سایت شما می توانید با تولید محتوای مناسب و کار بر روی سئو ، با کمترین هزینه و دردسر مشتریان زیادی را به دست آورد و همان طور که بخش قبلی گفته شد ، آن ها را حفظ کنید .

نشان دادن محصولات متنوع

7- نشان دادن محصولات متنوع

مشتری برای خرید باید تنوع محصولات شما را ببیند تا بتواند بهترین انتخاب خود را انجام دهد.

در فروش به صورت عادی اگر تنوع محصولات شما زیاد باشد ، باید فضای بزرگی را برای نمایش محصولات در نظر بگیرید و به گونه ای آن را از نظر چیدمان مرتبط کنید که مشتری که به دنبال محصول خاصی است به راحتی به آن برسد. برای این کار شما باید مغازه بزرگی را در جای خوبی از شهر اجاره کنید و تعداد زیادی کارمند برای چیدمان و راهنمایی مشتریان قرار دهید ، که ماهانه هزینه بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت . این مخارج به جز مخارج اولیه مانند تابلو ، قفسه ، نورپردازی و ... است .این مخارج و کارها بسیاری را منصرف خواهد کرد.

ولی شما با طراحی وب سایت فروشگاهی به راحتی تمام محصولات خود را در دسته بندی های مختلفی قرار می دهید و با قرار دادن عکس ها و توضیحات دقیق درباره آن ها مشتریان را به بهترین انتخاب خود راهنمایی می کنید . درحالی که حدود یک هزارم (چه بسا) کمتر از حالت قبل هزینه میکنید. همچنین با افزایش تعداد محصولات به راحتی در اختیار مشتریان قرار می دهید .

نتیجه گیری :

چه بخواهیم چه نخواهیم دنیا به سمتی در حال حرکت است که مدل های کسب درآمد سنتی به کناره رفته و هر روز زندگی انسان ها به سمت استفاده از اینترنت می رود .به طوری که بدون اینترنت نمیتوان زندگی کرد.

پس بهتر است هر چه زودتر به فکر طراحی سایت باشید تا از قطار حرکت به سوی آینده جانمانید.

جهت راهنمایی و کسب مشاوره برای طراحی سایت از مشاوران طراحی وب سایت پتوس بر روی لینک کلیک نمایید

بالا